Friday, January 25, 2013

Salam Maulidur Rasul 1434H


Assalamualaikummmm…

Hehe salam Maulidur Rasul 1434H.. apa aktiviti korang sempena hari kelahiran Rasulullah ni? Hmmm teringat zaman kecik2 dulu.. raaajin sgt join perarakan sempena maulid nabi.. wahhh bukan berarak je tau, jgn xtau aku ni dulu solo kumpulan nasyid sekolah wakakaka.. sedapp sgt la tu suara smpai jadi solo.. tapi aku rasa bukan sedap mana pon, cuma dah no choice, so aku je la yg jadi hahaha..

 Bila time berarak ni, cikgu2 yang paling semangat tau.. aku igt2 la kan, pernah ada tahun tu ktorang yang kenit2 ni siap disolek cikgu utk berarak.. bukan baju je seragam, blusher kat pipi pon nak seragam hihihi.. tiap2 hari berlatih selawat.. time berarak ni, ktorang akan berselawat atas nabi sama2 ramai.. sorang cikgu akan guna pembesar suara utk lead ktorang selawat.. last skali nnt akan ada upacara bagi hadiah utk kumpulan perarakan mana yang paling seragam, selawat paling harmoni dan macam2 kreteria lagi yang diambil kira.. sgt nostalgia hehehe


Pada aku aktiviti ni sgt bagus utk memupuk jatidiri anak2 utk memperingati dan sayang pada Rasulullah s.a.w.. daripada dok merempit, melepak, bercampur gaul lelaki pompuan, baikla dok berselawat atas nabi..  

Dan aku sgt bersyukur sbb aku dilahirkan dalam bulan yang sama dengan Rasulullah s.a.w hehehe.. moga akhlak ku mengikut contoh nabi.. tq mak!! Birthday aku mengikut kalendar Islam 9Rabiulawal.. kalo mak aku tahan2 sket lagi waktu pengeluaran aku (hahaha=p) mesti boleh dapat sama 12Rabiulawal.. tapi xksahla, ape pon aku tetap bersyukur.. tq Allah!! =)

Sape nak cek tarikh lahir ikut kalendar Islam boleh refer di sini hoyeahhh!!   Birthday Hijrah

No comments:

Post a Comment