Friday, November 23, 2012

Debaran ke Okayama!!!

Peningnya kepalo den... satu hape xprepare lagi ni huhuhuhu.. minggu depan nak ke Okayama tapi barang satu hape pon xbeli lagi.. Visa pon xapply lagi.. nasib baek la passport idop lagi hehe..

Untuk sape2 yg nak g Jepun, diwajibkan untuk apply visa dan kena pastikan yg passport still valid at least 6 bulan.. so sape2 yg nak g kena la pastikan passport anda masih boleh digunakan ye, kalo tak, silalah rajin2 kan diri g renew passport anda... Passport pon xmahal sgt skrg.. Harga utk org dewasa - [ RM100 utk 2 tahun, RM300 utk 5 tahun ]..


Oh ye, untuk apply visa ke Jepun, anda mesti mempunyai gambar berukuran [45mm x 45mm] sebanyak 2 keping dan gambar tu mesti berlatar belakangkan putih.. kalo g kat kedai gambar, ckp je nak wat gambar untuk visa Jepun, deorg mesti tau punya hehe.. pastu untuk yg memakai tudung, pastikan tudung anda berwarna selain warna putih tau.. kalo tak nanti tokey kedai gambar xmau amek gambar korang sbb nanti cahayanya mantul , warna tudung sama ngn warna background.. tinggal muka yg keluar kat gambar nanti hohoho =p

Sila klik link ni untuk direct ke website kedutaan Jepun di Malaysia...

Yang wat aku bertambah2 nervous ni sebab kat sana tengah musim sejuk.. skrg ni dalam lingkungan bawah 6degree.. Huhuhu aku ni dahla xtahan sejukkk.. moga2 aku mampu bertahan hehehe..  agak2 dah ada salji ke belum ek.. kalo dah ada, mmg mimpi2 indah ku dari zaman kecik termakbul... teringin sangat nak main salji.. hurmmm perlu ke aku bawak sirap dan kacang??? boleh wat ABC wakakakaka....


Doakan aku selamat pergi dan pulang tau~.. Nanti aku upload gambar2 kat sana sket eh.. Lagipon aku bukan pergi bercuti, aku pergi bekerja hehe.. Rindunya laaa aku nanti kat bau tanah air.. hehehehe.. 

Perlu ke aku nyanyi lagu Sorafune nanti???? =p

No comments:

Post a Comment