Tuesday, November 19, 2013

Review product : Mukjizat Soap D'herbs

Assalamualaikum~

Ok, arini aku nak jadi mak bidan kongsi tentang 1 produk yang aku dah try dan aku rasa macam alhamdulillah kesannya ok.

Alaaa aku tau mesti korang ada je yang ada kesan2 hitam kat badan kan? kan? Kadang2 ada jerawat kat badan, bekas hitam kat lutut sebab bawak motor macam lumba kat trek cup prix (tipu je :p), ataupun bekas2 hitam sebab gatal2 pastu korang garu2. Haaa lagi 1 yang aku rasa mesti feymes bekas hitam ni kat ketiak & celah peha.

Alkisahnya aritu aku jalan2 kat depan kedai jamu. Aku ni rajin gak g kedai jamu ni sebab dekat dengan Maybank tempat aku selalu masukkan duit (macam banyakkk je duit nak masukkan). Aku saje borak ngn akak tu. Dia kata sabun ni bagus untuk hilangkan kesan hitam kat badan. Lagi2 la untuk bakal2 raja sehari. Yang tak bakal pon boleh gak pakai, takde masalah pon. Sebenarnya aku cari scrub sebab scrub aku dah abes, tapi akak tu saje bagi aku test sabun mukjizat ni.

Aku pon beli, harga dia RM19.90. Bau dia wangi + dia ada biji2 gak macam scrub. Kalau korang nak guna, time mandi tu, gosok je kat tempat2 yang korang rasa nak hilangkan kesan hitam tu. Gosok2 sampai berbuih, pastu tinggalkan sekejap. Biarla dalam 2-3 minit. Sambil2 tu korang gosok gigi ke, syampu rambut ke, berus mangkuk toilet ke. Agak2 dah 2-3 minit, bilas. Bilas dengan air suam2 lagi ok. Rajin2 buat tau. Kalau nak elok, tiap kali mandi jangan lupa gosok. Lagi rajin lagi cepat hilang.

Macam aku, baru guna 2-3 minggu camtu kot. Dah nampak dah kesan. Alaaaa takyah la tanya kesan hitam aku tu katne. Nanti bakal suami aku baca blog ni, kantoi plak kahkah! :p Hehe sebenarnya aku ada kesan2 hitam sebab gatal2 aku garu. Kulit aku ni sensitip sket. Kena nyamuk tak boleh, kena air kotor sket tak boleh. Kulit orang kaya katanyaaaa :p So bila dah gatal, aku pon laaaagi la gatal nak garu. Lama2 tinggal la kesan hitam ni hehehehe.

Ni la rupa bentuk sabun mukjizat ni :


Aku tak jual pon sabun ni. Korang try la cari kat kedai2 jamu berhampiran hehe. Banyak je ada jual. Tapi kalau korang malas nak g usha2, nak aku tolong belikan pon boleh. Kalau aku g bersiar2 depan kedai jamu akak cun tu lagi (kembang semangkuk laaa akak yang aku tak tau pon nama dia tu :p), nanti aku g belikan kihkih. Korang just bagi aku duit sabun + duit pos je. 

Selamat bersabun!!
Ok, bai




No comments:

Post a Comment